En aquest enllaç podreu veure un vídeo resum de les activitats fetes.
dilluns, 8 de juny del 2015
CASAL POPULAR LLIURE I AUTOGESTIONAT
Entre els mesos d'abril i maig es van fer, a càrrec de les diverses entitats que reivindiquem un casal popular lliure i autogestionat a Sant Feliu de Llobregat, diferents activitats puntuals al carrer per fer palesa la necessitat d'un espai en què poguem fer aquestes i d'altres activitats assíduament.
BICICLETES Vs COTXES
El proper dia 13 de Juny a les 19,45 hores a Cinebaix de Sant Feliu de Llobregat, després del documental es farà un cinefòrum.
La indústria de l’automòbil inverteix milions de dòlars cada any per afavorir els seus negocis, i una de les millors maneres de fer-ho és procurar la construcció de noves autopistes i carreteres. Però és aquesta la millor solució per afavorir el transport interurbà i dins de les grans ciutats? Augmentar el nombre de carrils de les carreteres permet realment que hi hagin menys embussos? Per què no hi ha cap gran ciutat del món que hagi resolt el problema de l’automòbil? Aline Cavalcante de Sao Paulo i Don Koeppel de Los Angeles son dos dels protagonistes que lluiten per aconseguir ciutats més sostenibles. Es neguen a deixar d’anar amb bicicleta per moure’s dins la seva ciutat. Tot i l’augment del nombre de morts en accidents de trànsit lluiten per a que la bicicleta s’erigeixi com el vehicle principal dins les grans ciutats. El món està immers en una gran crisi mediambiental que tard o d’hora s’haurà d’afrontar si volem preservar la nostra espècie. El canvi climàtic, l’esgotament dels recursos fòssils i la contaminació urbana i dels oceans són qüestions de màxima importància. De tant en tant es prenen tímides mesures a favor del medi ambient, però no s’està afrontant el tema de forma directa. En aquest context la bicicleta s’erigeix com una poderosa eina pel canvi. Com una eina tan senzilla pot comportar una revolució global que permeti posar fi a bona part dels grans problemes mediambientals de la nostra era? Però és tant simple posar fi a l’hegemonia del cotxe? Quins interessos volen posar fre a aquesta revolució? Incansables activistes d’arreu del món lluiten per tal que s’incrementi el nombre de carrils bici, augmentin les facilitats legals pels ciclistes, disminueixin els accidents de trànsit i els infants aprenguin a valorar el fet de viure en un món net de pol·lució. La contribució d’aquests herois anònims a la millora ambiental del planeta és indispensable. Però també ho és per millorar la qualitat de vida a les grans ciutats. No pretenen criminalitzar els conductors d’automòbil, volen canviar les consciències dels ciutadans que cada dia han de fer hores d’embussos per anar a treballar. Un film que invita a la reflexió: per què no s’ha aconseguit que la bicicleta es posicioni com a vehicle principal de mobilitat urbana a les principals ciutats del món? Només fan falta petites mesures per modificar el transcurs de la història, però fins que els governs no gosin plantar cara davant la poderosa indústria de l’automòbil, els canvis no es faran efectius. Per a què això passi, hi ha un grup de gent que no es rendeix. Un brot verd que pretén esdevenir una revolució a escala mundial.
TRAILER: https://www.youtube.com/watch?v=_DObDeMTgnA
dimecres, 27 de maig del 2015
TALLERS PER UN CASAL POPULAR
El passat 25 d´abril MES varem fer uns tallers de sabons i vermicompostage dins els actes per a reivindicar un Casal Popular lliure i autogestionat .
Etiquetes de comentaris:
CASAL POPULAR,
taller sabó,
taller vermicompostatge
dimecres, 22 d’abril del 2015
VOLEM UN CASAL POPULAR LLIURE I AUTOGESTIONAT
diumenge, 22 de febrer del 2015
LA DESESTIMACIÓ DE LA MODIFICACIÓ PUNTUAL DEL PLA GENERAL METROPOLITÀ AL PLE DE FEBRER
El passat dimecres 18 de febrer va tenir lloc a la sala de plens de
l’Ajuntament, una reunió sobre la desestimació de la Modificació Puntual del Pla
General Metropolità (MPGM). Hi van assistir representants de
l’Ajuntament, tècnics de la Universitat Politècnica de Catalunya i diferents
col·lectius que formem part de la Coordinadora d’Oposició a la Modificació del
Pla General Metropolità (COMPGM).
Primerament, per part de l’Ajuntament, es va anunciar que al ple d’aquest
mes de febrer es desestimarà oficialment el planejament de la MPGM. Una
desestimació per la que la COMPGM va destinar molts esforços aportant
al·legacions i jurisprudència que demostrava la seva inviabilitat. Així doncs
s’ha de considerar una victòria ciutadana ja que gràcies a la seva
mobilització, i a una denúncia presentada davant la Unió Europea (que va ser
admesa a tràmit) s’ha aconseguit aturar.
Seguidament van intervenir els tècnics de la UPC que van
elaborar l’estudi que ha aconsellat la seva desestimació. Van comentar que
l’estudi va arribar a finals del 2012 al consistori i van considerar que el pla
aprovat provisionalment estava totalment sobredimensionat. Van afegir que actualment
no té sentit ja que tant el context econòmic com la legislació han canviat. Per
tant, s’ha d’elaborar un nou pla tenint en compte aquests factors.
Pel que fa als drets d’indemnització dels propietaris de
les zones 21 també es va parlar de sobredimensionament, a més argumentaven que
es tracta d’unes expectatives, no d’uns drets reconeguts.
Així, no van comentar res que no s’hagués aportat amb anterioritat a les
al·legacions i jurisprudència presentades per la COMPGM.
També es va presentar el full de ruta a seguir per l’elaboració i aprovació
del nou planejament:
Febrer 2015.- 1-Desestiment del pla, 2- Avenç de planejament per anar a l’aprovació
inicial amb consens. 3- Obrir un període d’audiència per arribar a un acord en
el desistiment amb els propietaris.
Març 2015.- Desestiment definitiu amb acord o no dels propietaris.
Setembre 2015.- Aprovació de l’avenç del nou pla
Octubre-desembre 2015.-Informació pública i inici del procés de
participació ciutadana
Febrer 2016.- Aprovació inicial nou pla
Febrer-Maig 2016.- Informació pública i reunions
Novembre 2016.- Aprovació memòria ambiental per la Generalitat
Desembre 2016.- Aprovació provisional del nou pla
Març 2017.- Aprovació definitiva del nou pla
Des de la COMPGM s´ha sol·licitat la intervenció al ple del 26 de Febrer per tal de fer palesa la necessitat que
es tingui en compte la opinió de la ciutadania en un tema que afecta d’una
manera tant important el futur de la nostra ciutat i del Parc Natural de
Collserola. Esperem que tal i com se’ns ha promès, aquesta vegada si hi hagi
una veritable participació ciutadana i l’Ajuntament tingui en compte les
nostres al·legacions abans de l’aprovació inicial del nou pla.
diumenge, 26 d’octubre del 2014
EL DELTA DEL LLOBREGAT, TAN EXCEPCIONAL COM DESCONEGUT
Aquest dijous
passat, va tenir lloc la cloenda de les II Jornades d’Ecologia i Cooperació de
Sant Feliu de Llobregat amb la xerrada “ El Delta del Llobregat, tan
excepcional com desconegut” amb Raúl Bastida com a ponent, membre de la Plataforma Delta
Viu, activista naturalista i ornitòleg.
Primerament va
començar amb una breu exposició sobre el desconeixement general que hi ha del
Delta del Llobregat per part de la gran majoria de la ciutadania, especialment
dels municipis que hi formen part, tant dins del mateix delta com els riberencs,
doncs el Delta del Llobregat no tindria raó de ser sense el seu riu.
Posteriorment va
explicar els diferents ecosistemes que hi
podem trobar i la seva rica
biodiversitat, fent un repàs a les diferents espècies de fauna i flora. Així
doncs, s’ha comptabilitzat unes 360 espècies d’aus, més de 200 tipus de fongs,
22 espècies d’orquídies i 17 espècies de rèptils, entre altres.
A més el Delta, és
un punt geogràficament estratègic per a les rutes migratòries de les aus ja que
s’aturen a descansar sobretot a la primavera i a la tardor. I sense aquest
espai no podrien arribar mai al seu destí.
D’altra banda,
també va remarcar que el Delta del Llobregat està dins de les 3 zones humides
més importants de Catalunya juntament amb els Aiguamolls de l’Empordà i el
Delta de l’Ebre.
Desprès va fer una
mica d’història recordant com era el Delta i el que en queda d’ell, degut al
creixement dels nuclis urbans i la construcció de grans infraestructures.
Només amb la
construcció de l’aeroport del Prat es van destrossar gairebé totes les zones
humides, donant una dada esgarrifosa: Actualment
el 60% del Delta ja està sota ciment. Aquest percentatge hauria augmentat
si finalment s’hagués dut a terme el megaprojecte d’Eurovegas.
En contra d’aquest
projecte i amb l’objectiu d’aturar aquesta barbaritat va néixer al març del
2012 la Plataforma Aturem
Eurovegas, gràcies als seus esforços es va mobilitzar una gran part de la
ciutadania que va aconseguir fer pressió i aturar el projecte.
Desapareguda
aquesta amenaça, la plataforma, va decidir continuar lluitant per la seva
protecció creant l’actual associació Delta Viu que
mitjançant xerrades i visites guiades difon els valors d’aquest excepcional
entorn natural intentant així crear consciència en la ciutadania de la
necessitat de protegir-lo.
Per acabar es va
donar pas a un debat obert amb els assistents, on es va posar de manifest el
punt de vista de les diferents administracions, que en lloc de veure un parc
natural que cal protegir veuen un solar buit per poder fer altres projectes,
això si, sempre per “interès general”.
Per tot això cal
estar atents i atentes i lluitar de forma conjunta contra qualsevol indici
d’especulació, només ens resta el 40% del Delta.
Per últim, volem
agrair a totes les persones que, amb la seva assistència als diferents
actes, han format part d’aquestes II
Jornades d’Ecologia i Cooperació.
dissabte, 25 d’octubre del 2014
PEL DRET A PROTESTAR
Desobediència civil no violenta,
amb aquesta idea és amb la que han lluitat moltíssimes persones contra el Pla
Caufec, un projecte urbanístic especulatiu dins l’àmbit municipal d’Esplugues.
Aquestes protestes s’han allargat
més de deu anys, amb el suport de moltes entitats i associacions veïnals.
Avui nou persones estan acusades
de delictes d’atemptat a l’autoritat, de desordres públics i faltes de
desobediència, per unes accions que van ocórrer fa set
i cinc anys respectivament.
La primera d’aquestes accions té
lloc el 6 d’octubre del 2007, una manifestació de caràcter festiu i amb la
participació de més d’un miler d’assistents que acaba als terrenys afectats pel
Pla Caufec, entrant allà on les màquines havien començat a foradar la muntanya.
Mossos d’esquadra i Policies Locals que acompanyaven la manifestació no van identificar ni detenir ningú.
La segona acció és el 19 de març
del 2009, una convocatòria en la que es concentren unes 300 persones davant
l’Ajuntament d’Esplugues arran de l’entrada a presó d’una persona per una
protesta anterior contra aquest Pla. Aquell dia el ple municipal debatia una
moció de suport a aquesta persona. El tancament de l’accés a l’Ajuntament per part
de la Policia Local
provoca escenes de tensió. No obstant, tampoc
es realitzen identificacions ni
detencions.
La petició fiscal per tots dos
processos puja a un total de 27 anys i 6 mesos de presó, penes multa de 600
dies, substituïbles per 11.300€, i indemnitzacions de 5.670€. Ambdós judicis
són penals i acusen a les mateixes persones suposant així que cinc d’aquestes persones poden ingressar
a presó.
“Casualment” quan tot just es
reactiva el Pla Caufec comencen els judicis. Amb aixó l’administració pretén
desmobilitzar, mitjançant la por, qualsevol besllum de resistència contra
l’especulació d’aquest projecte.
Per tot el que s’ha exposat, des
de la nostra associació donem tot el suport als encausats, escollits a dit, i
animem a tothom a participar a les concentracions de suport que es duran a
terme els propers dies 27, 28 i 29 d’octubre a les 9 h a la Ciutat de la Justícia de Barcelona i a
les 19 h davant l’Ajuntament d’Esplugues. Si vols més informació sobre aquest Pla especulatiu i el procès judicial: http://nimutsnialagabia.org/
Subscriure's a:
Missatges (Atom)